Transformation

Tänkte det kunde vara roligt att få se hur en bild kan förändras.
Ofta är ju halva arbetet för en fotograf retucheringen.
Nu kan jag inte påstpå att jag är så särskilt bra på att arbeta i photoshop men jag försöker och testar mig fram.
Följer nog inga skrivna regler utan gör precis som jag själv känner för och tycker om :)
 
Bilden till vänster är orginalbilden.
Sedan höger, ovan så har jag börjat med att lägga ett lager på himmlen bakom.
Justerat ljus och kontrast samt förstärkt fägerna.
Därefter har jag klippt in vingarna och det är väl det som jag tycker var svårast, men I did it iaf :)
I bilden under- slutresultatet så har jag converterat till svart/vitt och även lagt ett till lager ovanpå för
att få en gammal, sliten look. Ni ser även ett svagt ljus till höger vid vingen som jag lagt till.
Och även dragit lite mer i curvorna för att ljusa upp och mörka vissa partier i bilden.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback