Snö

 När vi vaknade igår så var världen vit (ja..iaf liiiiite)
I tanken så hade jag planer på massor av foto, allt från små detaljer till porträtt.
I praktiken hann jag dock bara plocka upp kameran 5min och det var Zooki som jag hann fånga på bild.
Ja, ibland räcker inte timmarna till, allra minst nu när de ljusa timmarna är allt för få under dygnet.
Men snö kommer vi nog med all säkerhet få mycket mer av :)
Min lilla monster Zooki
 
 
 
 


Jag älskar att fota hundar i snölandskap. Det är en utmaning eftersom snön ofta har en tendens att få ett gråblå färgstick på bild. Då är det bra att kameran har funktionen exponeringkompensation. Jag brukar även välja punktmätning när jag fotar hundar och människor i snölandskap. Det brukar funka bra. Även vitbalans moln med sin varma ton har en tendens att påverka bilden så snön blir vit istället för gråblå. Den nedersta bilden i ditt inlägg påminner om en bild som jag tagit på min Border Collie Hippie. Jag kallar den för Snow diving dog. Den finns på min hemsida. Bra blogg du har förresten. Jag fastnade här. Många fina bilder.

Svar: Super stort Tack för alla dina kommentarer! :) Det förgyllde min dag och det är jätte bra feedback du kommer med. Så roligt att läsa !Jag har ju kikat på dina bilder också och tycker dom är jätte fina. Sen läser jag ju ibland också dina bra tips på facebook :)
Camilla

2013-11-19 // 09:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback