Camilla Foto

Välkomna.
Jag har tidigare skrivit bloggen mammatrollboll.blogg.se
Då jag har kännt att det personliga skrivandet blivit för tungt och jag har tappat orken så skapar jag nu min blogg
där FOTO kommer vara det mesta fokuset. Säkert får ni följa mig lite personligt också.
 
Jag har alltid varit intresserad av foton och att spara minnena och händelsen i ett fotografi.
Jag fick min första systemkamera för ca2år sedan, en Canon eos 1000D. Den är fortfarande min bästa vän :)
Många är önskningarna på avd jag skulle vilja uppdatera kameraväskan med men idagsläget så är det endas standardobjektivet och ett objektiv med lite längre zoom som hänger med.
 
Jag började fördjupa mig i foto för ett tag sedan. Det kom att bli en bra fokus i mitt liv då jag har jobbat mot en depression och ångestproblematik. Foto har hjälp mig och gett mig energi att klara av att se det fina i världen.
Idag så läser jag en fotokurs och planerna är att fortsätta med fler, högre nivåer.
Jag arbetar nu ett tag framöver med ett jobb åt kommunen där jag bor. Där kommer jag fotografera till deras hemsida, blanketter och andra "kommunsaker" :P
Det är bla. byggnader, miljöer, händelsebilder och en del porträtt. Mitt första "riktiga" fotografjobb :)
 
Jag hoppas att kunna utveckla mitt fotande. Bli bättre och kasnke kunna ha foto som ett sido/hobbyarbete eller allra helst som arbete.
 
Jag hoppas ni kommer gilla bloggen. Var berdd att scrolla för här kommer det vara mycket bildregn :)
 
Enjoy!


» Tina

Hittade din nystartade fotoblogg och precis som du har jag också startat en ny fotoblogg. Ser att vi har samma kamera också. Vill bara tipsa om en bra fotoblogg som beskriver fotograferandet enkelt och bra. Finns en hel del bra tankar om att ha en massa kamerautrustning och jag gillar hans jämförelse med att en bra musiker kan framföra sitt enkla instrument och ändå få bra musik. Kolla in den för jag insåg då att ju mer objektiv jag har desto mer kunnig måste jag som amatör vara att klara av mina objektiv jag köpt. Men jag är nöjd med dom.
Lycka till med din blogg :))


Svar: Åh, tack för tips. Det ska jag gå in och kolla på. Ska klicka in mig på din blogg nu också :)
Camilla Lindgren

2012-10-05 // 21:34:57
» Tina

Glömde länken till fotobloggen :p
http://johansfotoblogg.se/wordpress/

2012-10-05 // 21:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback