Ta bilden nån gång!

En bild till från igår. Lite testing, testing :)
Fredrik fick mycket motvilligt ställa upp som modell :P Försökte ge han lite directions men haha, ja bilden blev som nedan. Istället för känslan "ensamhet" som jag ville få fram genom att fota såhär så blev det känslan "Ta bilden nån gång!" :P
 Det var ju inte den perfekta platsen eller en särskilt sammarbetsvillig modell haha :P. Jag står dessutom (eftersom jag inte hade stativet) och hänger med kameran på en sån där askkopp som sitter på lampstolparna luktade äckel fimp, urk :S Men jag fick prova lite iaf. Hoppas jag kan visa upp den tänkta bilden någon gång. Får bli ett nytt försök under ett mer planerat tillfälle :)
 


Vilken brännvidd fotade du med? Blir nog bäst med ordentlig vidvinkel för en sådan bild.

FB vägrar låta mig kommentera D:

Svar: Nu var det bara en testbild som vi stannade av tvärt för att ta då vi promenerade på stan. Inte så eftertänkt och planerat. Men brännvidden var iaf 28mmJag är bara nöjd att jag lyckades tvinga fredrik att ställa sig framför kameran mitt bland allt folk. Han såg grymt obekväm ut haha :P
Camilla Lindgren

2012-11-18 // 11:54:36

Tips: Låt modellen titta någon annanstans än direkt in i kameran. Jag tror du får en annan känsla i bilden då. Kanske aningens mer svärta i bilden också skulle göra en annan känsla.

Cool bild f.ö.

Svar: Tack.Ja, jag försökte väl få min man som motvilligt deltog att göra som jag ville men han ville helst bara fly ,haha... Var bara en testbild för att prova på det. Ville se om jag kunde få fram den där rörelseoskärpan som jag hade tänkt mig. Då jag ska ta de andra bilderna blir det annan plats och absolut en mer sammarbetsvillig modell :PP
Hur har du det nu förresten? Skickar dig en tanke ibland :)
Camilla Lindgren

2012-11-18 // 12:16:02

Jätte häftig bild :) stillhet mitt i kaos.

Svar: Tack snälla du :)
Camilla Lindgren

2012-11-18 // 13:52:09
» Angus

tycker bilden va jätte häfftig! Hur gjorde du för att få rörelseoskärpa på förbipassernade? blev det bara så eller hade du nått trix

Svar: Tack snälla :) Var ett testfoto bara. Jag har tänkt prova mig på det där länge, synd bara att enda modellen jag hade inte ville spela med riktigt :P Men iaf. Jag använde mig bara av en längre slutartid och modellen får se till att stå stilla och ett stöd åt kameran förståss. Får inte vara för lång och inte för kort slutartid, man får prova sig fram. Skulle helst ha vare en öppnare yta med lite mer folk också för att det skulle bli som jag ville. Men jag ska prova igen :)
Camilla Lindgren

2012-11-18 // 14:30:14
» bea

Är du duktig med blogg designer? Har sjukt svårt med min och hittar ingen som är "mig"

Svar: Näe, jag är inte alls så duktig. Jag använder mig av en "standardmall" där jag mest bara ändrar bakgrundsbilden och headern. Man kan hitta gratis bakgrunder om du söker på google. Header gör jag i photoshoop. Är en massa testin innan det brukar bli som jag vill men det är bara att prova sig fram.
Camilla Lindgren

2012-11-18 // 16:49:54
» Mona

Vilken snygg bild. Riktigt cool och gjorde sig ju bra o svart/vit. Nu blev man ju sugen på se vad mer du ska göra :)

Svar: Tack så mycket:)
Camilla Lindgren

2012-11-18 // 17:39:22

Hehe, en annan modell då kanske men han gör sig bra på bild.

Med mig är det sådär. Det värsta är över men så går det upp och ner. Som vanligt. Vad härligt att du tänker på mig ibland *glad*. Jag tänker på dig också, å så såg jag att du låst den andra bloggen och jag mindes inte ditt namn hit. Jag googlade och fann dig, så nu blir du inte av med mig, haha. Hoppas att det är bra med dig! KRAM

Svar: Skönt att höra att det är lite upp iaf. Man får leva på "topparna" man har ibland.Jag låste den andra bloggen. Det tog som stopp på något sätt för mig med skrivandet, blev tungt då jag skulle skriva för jag orkade inte tänka på allt. Sen har det vare jääätte mycket jobbigt ett tag. Jag tänkte radera bloggen men så ville jag ändå ha kvar den ifall jag vill fortsätta på den någon dag, vi får se.
Haha, va kul att du hittade mig iaf :) Jag kikar in hos dig ibland också. Har kvar dig på min följar lista så jag ser vad du hittar på :P
Du har varit bra stöd på vägen och skönt att läsa din blogg då man vet att man inte är ensam.
Massa kram
Camilla Lindgren

2012-11-19 // 09:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback